Wiersze

Temat: Wymiana płynu chłodzącego a awaria coś się "upsuło"
Prawdopodobnie zostal Wam w ukladzie chlodzenia korek powietrzny. Pomogloby na na starcie przegazowanie auta, przepchniecie powietrza pompa i uzupelnienie plynu. W tej chwili czujnik temperatury moze pracowac na sucho - w ... i temperatury, to raczej nie powinienes wiazac tego z wymiana plynu chlodniczego. Nawiasem mowiac - nigdy nie wykrecalem czujnika ani nie odlaczalem akumulatora do wymiany plynu. Odkrecalem zakretke zbiornika wyrownawczego, zeby uklad mogl zassac powietrze, odkrecalem kruciec od dolu chlodnicy, stary plyn szedl w miske, zakrecalem spowrotem kruciec przy okazji wymieniajac opaske i zalewalem od gory uklad przez zbiorniczek wyrownawczy. Potem odpalenie,...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=65704



Temat: Jak naprawdę odpowietrzyć układ chłodzenia w GE
Trochę odgrzewam ale niech tam... Ja mam taki sposób: -przygotowuję butelkę plasytkową 1,5 l, ucinam dno - okręcam gwint izolacją tak aby dobrze trzymała się w króćcu korka chłodnicy - odpalam ... wentylator i jest ok. Ale nadal nie wiem po kiego jest ten zbiornik wyrównawczy skoro nie może ge zassać stamtąd płynu???
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=21461


Temat: Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
Gofnet - zbiornik wyrównawczy w 100% słuzy do wyrównywania To co piszesz o pobieraniu powietrza właśnie odbywa sie przewodem który jest połączony od wlewu do chłodnicy do zbiornika wyrównawczego. W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy zostaje zassany do chłodnicy.jesli masz idealnie odpowietrzony układ chłodzenia i absolutnie szczelny nie zauważysz tego zjawiska , spuść troche płynu i zalej naczynie pod sam korek- przekonasz się.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=17917


Temat: Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
nadmiar cieczy wywołany wzrostem temperatury (większa objętość cieczy) oraz ciśnienia dostaje się do zbiorniczka wyrównawczego. To jest fakt oczywisty i zrozumiały. Nurtujące jest jednak to, w jaki sposób powraca do układu? sam sobie odpowiedziałeś. Ostudzenie płynu np po wyłączeniu silnika powoduje spadek objetości a co za tym idzie powstanie podciśnieniaw układzie -- otwarcie zaworka podciśnieniowego w korku chłodnicy -- zassanie płynu z...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=17917


Temat: Spalanie płynów eksploatacyjnych [dymienie]
Heh, mam nadzieje ze nie zrobilem glupoty. Wczesniej wlewalem plyn bezposrednio od chlodnicy ale tam mi sie niewiele miescilo (taa, bo niby skad mialem wiedziec ze to dopiero zostanie zassane jak wlacze silnik:) i w zbiorniczku wyrownawyczm caly czas bylo ponizej minimum. Wiec dolalem do zbiorniczka wyrownawczego i teraz jest w zbiorniczku prawie do pelna a jak odkrecam korek od chlodnicy to...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=8720


Temat: Jak prawidlowo zalac plyn chlodniczy do silnika V
Jeżeli masz szczelny układ to na zimnym silniku powinieneś mieć płynu pod korek ( przy bloku ). Jest to najwyżej położony korek i jeśli pod nim jest ciecz to pod drugim ... się wytwarza podciśnienie. Zbiornik wyrównawczy jest po to aby nadmiar płynu podczas normalnej temperatury silnika do niego wpłynął. Warunkiem jest przekroczenie ciśnienia w układzie powyżj 0,9 bara. Korek przy chłodnicy musi być 0.9 aby wszystko funkcjonowało optymalnie. Jeżeli układ jest szczelny w 100% to wypchany płyn do zbiorniczka podczas pracy silnika, zostanie z powrotem zassany do układu, co spowoduje ponowne jego zapełnienie płynem i jak odkręcisz korek przy bloku to będzie go pełno. Jeżeli jednak w układzie jest nawet niewielka nieszczelność, to zamiast tego płynu łatwiej będzie wyrównac ciśnienie poprzez zassanie powietrza przez ta dziurkę niż pobrać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, ( zbiornik jest umieszczony stosunkowo nisko ). Jeśli chodzi o ilości płynu w zbiorniczku wyrównawczym to jeżeli będzie go tam zbyt dużo to...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=58519


Temat: Bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, ubywa płynu chłodzącego
Czyli jaka jest twoja sugestia? Wymienić korek? Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Jak kupowałem ten samochód to w zbiorniku wyrównawczym prawie nie było płynu. Mechanik jak go wymieniał to zalał do pełna. Jak dojechałem do domu (kilka kilometrów) to w zbiorniku znowu było tylko coś na dnie ale pomyślałem, że układ chłodzenia się jeszcze odpowietrzał i temu tyle zassał, w chłodnicy było cały czas pod korek. Dolałem do zbiorniczka do MAX i od tego czasu już powoli i systematycznie ubywa. Jeżeli są problemy z uszczelką pod głowicą to chyba powinno się również...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=23486


Temat: Problem z płynem w chłodnicy, oraz z drzwiami bocznymi
" />Witam! Mam T4 2,5 TDI 102 konie. Mój problem polega na tym że podczas jazdy samochodem w zbiorniczku wyrównawczym powstaje podciśnienie, płyn zostaje gdzieś zassany. Na pulpicie zapala sie kontrolka brak płynu. Po otwarciu korka w zbiorniczku wyrównawczym płyn wraca do poprzedniego poziomu, z dużym ciśnieniem, także cześć płynu wylewa się górą jakby nie było obiegu płynu chłodniczego. Nie nadmuchuje mi do zbiorniczka ciśnienia ani też nie ubywa mi płynu podczas pracy silnika, co jest klasycznym objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Drugi mój problem, boczne drzwi. Czy ktoś stosował z użytkowników zamiast...
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=10288


Temat: [E34] Odpowietrzanie układu gdy pęknięty odpowietrznik.
" />Znalazłem takie coś. Po zalaniu wody... 1) Zakręcić odpowietrzniki i zostawić otwarty zbiorniczek wyrównawczy 2) ścisnąć wąż dolny chłodnicy - ten po przekątnej od korka wlewu (w zbiorniczku zasyczy) 3) zatkać wlew zbiorniczka szczelnie dłonią 4) puścić wąż ( zostanie zassany czynnik) Może zna ktoś inny sposób ?
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=83171


Temat: [E46] Problem z układem chłodzenia
dziać. Znowu zaświeciła się kontrolka od płynu. Ubywa bardzo powoli. Po wyłączeniu i ostygnieciu silnika pojawił się kolejny dziwny objaw - zassany wąż od silnika do chłodnicy. Znalazłem gdzieś na necie że przyczyną jest padnięty korek od zbiorniczka (ponoć ma taki zaworek który puszcza zasysane powietrze jak sie kurczy płyn przy ochładzaniu). Wymieniłem korek. Byłem w warsztacie - sprawdzili wszystko - niby ok. Jednak płyn dalej ucieka ( bardzo powoli ale jednak), wyciek jest chyba gdzieś z lewej strony między chłodnica a silnikiem. No i wąż dalej zassany na zimnym silniku(pomimo wymiany korka)....
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=76350


Temat: [E36] Nie działa ogrzewanie
go nie brakło ani za dużo nie było, potem zatkaj odpowieznik palcem i puść wąż co spowoduje zassanie płynu..i tak aż do zbiorniczka nie zacznie przelewać się płyn a potem zakręć...
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=10484


Temat: Układ chłodzenia
" />Witam. Po odkręceniu plastikowej pokrywy z przodu quada znajduje się korek wlewowy i powinno być płynu do pełna . Oczywiście najlepiej stan w chłodnicy sprawdzać na zimnym silniku, nigdy gdy zapali się kontrolka przegrzania gdyż płyn w instalacji znajduje się pod ciśnieniem i może chlapnąć. Małe niedobory płynu w chłodnicy zostaną zassane ze zbiorniczka wyrównawczego. Pozd...
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4860


Temat: Problem z płynem chłodniczym cf moto 300
" />ten zbiorniczek jest jak sama nazwa wskazuje wyrównawczy więc jeśli w chłodnicy będzie już pełno pod korek i zagrzejesz silnik płyn zwiększy swoją objętość i przeleje się do zbiorniczka, jeśli już wystygnie to znowu zmniejszy i wytworzy się podciśnienie i powrót wody do chłodnicy jeśli w chłodnicy sahara to jak ma zassać, pompa próżni nie wytworzy, a pod górę woda nie...
Źródło: atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=29434


Temat: GOLF II I PROBLEM Z UKŁADEM CHŁODZENIA PILNE!!!!!!
włączyć wentylator bo nie ma wymaganej do tego temperatury pozostałych układzie chłodzenia jak odkręcę korek zbiornika wyrównawczego natychmiast woda „idzie do góry” pozostałych wtedy gotuje się na całego Próbowałem zmierzyć temperaturę płynu bo wskaźnik temperatury mi nie działa Odkręciłem więc korek zbiornika wyrównawczego odpaliłem silnik umieściłem W zbiorniku termometr i czekałem po osiągnięciu temperatury ok. 90 stopni włączył się wentylator i woda w zbiorniku natychmiast „wystrzeliła do góry” taka mała fontanna Po zwiększeniu obrotów no ok. 2000 wszystko wróciło do normy ( silnik zassał wodę) wentylator się wyłączył i było OK. Nie wiem...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=25932


Temat: Silnik spalinowy zamienia sie w parowy
Układ chłodzenia jest ciśnieniowy. Napisz jaką temperaturę pokazuje wskaźnik, ewentualnie zmierz temp. w zbiorniczku.Korek powinien być szczelny -musi być ciśnienie w układzie. ( nie jestem pewien, ale być może ta szczelność "obowiązuje w jedną stronę)tzn. ze zbiorniczka nie powinno nic uchodzić, natomiast powinna być możliwość zassania powietrza z zewnątrz. Ale na pewno nie powinna pokazywać się para do tego stopnia jak napisałeś. Prawdopodobnie termostat.Sprawdź dolny wąż idący do chłodnicy. Jeśli zimy to na 99% termostat i nie puszcza płynu do chłodnicy i stąd gotowanie płynu. Zrób to jak najszybciej bo możesz przegrzać silnik.Jeśli...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=33129


Temat: Problem z układem chłodzenia ?
" />Witam, mam dziwny "problem?", nie wiem czy to problem czy nie ... a wiec - jezdzilem na zwyklym plynie do chlodnic aluminiowych, pewnego razu zerknolem pod maske i zobaczylem ze w dolnej czesci chlodnicy jest "mokro". Zbiorniczek wyrównawczy z plynem chlodniczy byl pusty. Wsypalem preparaci uszczelniajacy (zalalem chlodnice wodą)i chlodnica przestala cieć ... wczoraj zobaczylem ze silnik jest troche cieplejszy niz zwykle (ponad 50% skali), zatrzymalem sie, silnik ostygł odgrecilem korek chlodnica w srodku byla mokra , zbiornik wyrównawczy byl pełny" Teraz nie wiem czy wszystko jest ok, czemu do zbiornika zassal sie plyn skoro silnik byl cieply a w chlodnicy na moje oko brakowalo ...., wiec dolalem wody, dzis po małyn OSie zobaczylem ze cieknie mi cos z pod maski, ottiweram klape...
Źródło: civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=741


Temat: Korek do chłodnicy 0,9/1,1/1,3
" />podlacze sie zeby nie pisac nowego tematu. 1) a jak to jest zrobione ze uklad moze zassac plyn ze zbiorniczka wyrownawczego ? to jak wyrzuca to rozumiem bo uszczelka na korku jest na sprezynie. Ale gdy plynu jest za malo to jak niby ta uszczelka ma sie podniesc ? 2) czy chlodnica od crx podejdzie do mojej ed7(sohc) ? jest ciut...
Źródło: civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5364


Temat: [e34] poziom plynu w chlodnicy + klima
Witam. Ostatnio kupilem sobie w makro taki wynalazek: [img][600:480]http://www.prestone.com/enlarged/images/prestoneCoolSys2.jpg[/img] I jak to zazwyczaj po zakupie, trzeba sprawdzic Odkrecam korek od zbiornika plynu chlodnicy, patrze a tam w sumie malo co jest ... do pelna Mozna tak zostawic, czy zassac z powrotem? Ile wlasciciwie ma ten zbiornik pojemnosci, czytalem ze 9,5 tak? K2 ma 4 litry... i jeszcze mi duzo zostalo, w samym pojemniku...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=68092


Temat: Jak odpowietrzyć układ chłodniczy w E39 2,5B?
4 powtarzać, aż przy ściskaniu węża zacznie bulgotać w zbiorniczku a nie syczeć. To od kolegi BlackSmith, ale wiem z doświadczenia, że może to nie wystarczyć. 5) Pozakręcaj korki wlewu i ... waż chłodnicy zrobi się twardy, to odkręć odpowietrznik koło korka wlewu, aż zejdzie z niego powietrze (docelowo powinien lecieć stamtąd płyn bez żadnych bąbelków) Czynności z pkt. 8 & 9 powtarzaj,...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=87907


Temat: Jak odpowietrzyć układ chłodniczy w E39 2,5B?
Na początek należy na zimnym silniku nalać odpowiednią ilośc płynu i: 1) odkręcić zbiorniczek wyrównawczy 2) ścisnąć wąż dolny chłodnicy - ten po przekątnej od korka wlewu (w zbiorniczku zasyczy) 3) zatkać wlew zbiorniczka szczelnie dłonią 4) puścić wąż ( zostanie zassany czynnik) Czynności od pkt 2 do pkt 4 powtarzać, aż przy ściskaniu węża zacznie bulgotać w zbiorniczku a nie syczeć....
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=87907


Temat: Uszkodzona uszczelka pod głowicą?
Witam, ostatnio zapaliła mi się informacja o niskim stanie płynu chłodzącego. ogólnie pod samochodem jest zawsze sucho, tylko przy górnym wężu z chłodnicy jest min. jasny osad ale nie widac żeby ... rury wydechowej ale może to przez niskie temp na zewnątrz? i jeszcze jedno gdy odkręce po jakimś czasie korek od zbiorniczka wyrównawczeko to słychać psss jak by zassał powietrze . Sprawa...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=103620


Temat: 528i zamarzł płyn w chłodnicy teraz problemy z ogrzewaniem
zbiorniczku zasyczy) 3) zatkać wlew zbiorniczka szczelnie dłonią 4) puścić wąż ( zostanie zassany czynnik) Czynności od pkt 2 do pkt 4 powtarzać, aż przy ściskaniu węża zacznie bulgotać w zbiorniczku a nie syczeć. Ja powtarzałem to z 30 minut dolewając po trochę płynu jak już w wyniku ściskania dolnego węża go wessało ze zbiorniczka wyrównawczego, tak więc cierpliwości. Jak już widzisz,...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100751


Temat: Wariacie Temperaturu oraz kontrolka oleju świeci
mazi ( musztardy ). Czy w zbiorniku wyrównawczym jest duże ciśnienie ( NADciśnienie czy PODciśnienie ) ? Czy węże wodne nie są skurczone ( jakby zassane do wewnątrz ) ? Czy ... bliżej chłodnic ( -y )... Jeśli wariacje nie ustaną - wymień koniecznie kompletną obudowę wraz z termostatem, np. Wahler, bo być może sięprzycina. Koszt - od 120 do 200 zł. Jeśli...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=39531


Temat: Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
Ja nie mogę zrozumieć w jaki sposób płyn ze zbiornika wyrównaczego zostaje zassany do chłodnicy. Korek chłodnicy ma sprężyne która dociska uszczelkę .Widocznie coś pominołem w myśleniu.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=17917


Temat: [E30] 316 touring 93 r Układ chłodzenia padł w korku.
" />ja u siebie odpowietrzalem tak ze mialem odkrencony korek od wlewu przy chlodnicy i caly czas pompowalem renka dolny waż od chlodnicy az w pewnym pomencie caly plyn ze zbiorniczka wyruwnawczego zostal zassany.
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24308


Temat: Odpowietrzyć układ chłodzenia w 318i M-43
Panowie błąd. Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania płynem, aby szybciej schodził do układu i ewentualnie do upuszczenia ciśnienia w chwili zagotowania się płynu w układzie. 1. Zalać układ płynem na odkręconym korku odpowietrzającym na zbiorniczku i po zalaniu zakręcić go. 2. Pościskać trochę górnego węża do chłodnicy, gdyż wwczas układ może jeszcze płynu ze zbiorniczka zassać. 3. Starać się nie zalewać pełnego zbiorniczka lecz połowę, gdyż płyn ma swoją rozszerzalnośc temperarurową i będzie go przybywać podczas nagrzewania silnika. 4. Załączyć ogrzewanie w aucie i uruchomić silnik na odkręconym korku wlewowym ... to albo jest go zadużo i zacznie wylewać, albo zgasić silnik i górnego węża pściskać aby układ ponownie zassał płyn z powrotem. W przypadku zagotowania może być wymagane zakręcenie korka wlewowego, żeby płynu nie wyrzucił w dużych ilościach. - problemy z odpowietrzaniem i wyrzucaniem płynu przez korek mogą towarzyszyć do momentu otwarcia termostatu. 6. Gdy już ogrzewanie w aucie będzie ciepłe, to możemy je zakręcić na zimne, aby zyskać na ciśnieniu i obiegu płynu do chłodnicy co ułatwi przepchnięcie powietrza przed termostatem. 7. Gdy już termostat otworzy zacznie się nagrzewać chłodnica i jest...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=16778


Temat: Odpowietrzyć układ chłodzenia w BMW 525i z silnikiem M20
Kolega "robertbmw" kiedys to dokladnie opisal i sprawdza sie to nie tylko w silnikach M50.................................................................................. Korek na chłodnicy służy do odpowietrzania podczas zalewania płynem, aby szybciej schodził do układu i ewentualnie do upuszczenia ciśnienia w chwili zagotowania się płynu w układzie. 1. Zalać układ płynem na odkręconym korku odpowietrzającym na zbiorniczku i po zalaniu zakręcić go. 2. Pościskać trochę górnego węża do chłodnicy, gdyż wwczas układ może jeszcze płynu ze zbiorniczka zassać. 3. Starać się nie zalewać pełnego zbiorniczka lecz połowę, gdyż płyn ma swoją rozszerzalnośc temperarurową i będzie go przybywać podczas nagrzewania silnika. 4. Załączyć ogrzewanie w aucie i uruchomić silnik na odkręconym korku wlewowym płynu. 5. Przytrzymując silnik na obrotach 1200-2000 obserwować zachowania się płynu w zbiorniczku -z boku wewnątrz otworu wlewowego ... zassał płyn z powrotem. W przypadku zagotowania może być wymagane zakręcenie korka wlewowego, żeby płynu nie wyrzucił w dużych ilościach. - problemy z odpowietrzaniem i wyrzucaniem płynu przez korek mogą towarzyszyć do momentu otwarcia termostatu. 6. Gdy już ogrzewanie w aucie będzie ciepłe, to możemy je zakręcić na zimne, aby zyskać na ciśnieniu i obiegu płynu do chłodnicy co ułatwi przepchnięcie powietrza przed termostatem. 7. Gdy już termostat otworzy zacznie się nagrzewać chłodnica i jest to dowód o sprawnie odpowietrzonym układzie, a płyn w zbiorniczku ma utrzymywać poziom i z kanalika odpowietrzającego ma...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19490